Cari

Tuesday 1 June 2021

Rezq Souq (Bhgn. 1)

https://business.facebook.com/RezQSouQ/


Ada beberapa orang yang bertanyakan kepada saya apa itu RezQ SouQ yang saya bangunkan di Fb Page?

Macamni ceritanya....

Niat saya untuk menceburi dalam bidang pemasaran digital wujud selepas saya mengajar subjek Pemasaran Digital. Apa yang saya dapat sampaikan kepada pelajar-pelajar pada waktu itu  hanyalah teori semata. Di samping itu, sedikit sebanyak saya dapat kongsi pengalaman saya dengan pelajar apabila saya sendiri membangunkan satu Fb Page 'Jom Inap Disini' yang menawarkan Homestay. Sedikit sebanyak dapat saya gunakan pengalaman ini semasa saya mengajar subjek tersebut. 

Pada waktu itu kepuasan saya dalam menyampaikan ilmu kpd pelajar tidak kesampaian kerana banyak perkara baru yang berkaitan dengan dunia digital, tidak saya kuasai sepenuhnya. Syukur saya dapat pelajar-pelajar yang pro-aktif dan open-minded. Ada yang lebih advance ilmu dunia digitalnya berbanding dengan saya dan ada yang sudah ada bisnes on-line nya sendiri. 

Bertitik tolak pada hal inilah saya cabar diri saya untuk buat bisnes on-line. Omputih kata practice what you preach.

Semasa saya menguruskan fb page 'Jom Inap Disini', saya tidak menguruskannya dengan serius kerana waktu itu saya masih bekerja, jadi tidak banyak yang dapat saya explore pada waktu itu. 

Sekarang ni Alhamdulillah, bila dah jadi Yang Bersara (YB) saya bolehlah menguruskannya dengan serius dan InsyaAllah saya cuba kongsi apa yang terbaik.

https://business.facebook.com/RezQSouQ/



No comments:

Post a Comment

Doaku Buatmu Gee