Cari

Tuesday 1 June 2021

RezQ SouQ (Bhgn 2)

 Apa yang ada di RezQ SouQ?

Semasa saya memikirkan tentang bisnes online apa yang nak saya mulakan, perkara pertama yang saya terfikirkan ialah bisnes dropship. Pada pandangan saya dropship ini lebih mudah kerana kita tak handle stok, jadi tak perlulah saya memikirkan tentang pembelian barang dsbnya. Maka saat itu, saya daftarkan diri saya di Group 'The CEO Ultimate Support'. Coach di sini terbaik dan membantu ahli-ahlinya yang berminat untuk memulakan bisnes dropshipping. Coach mengajar langkah demi langkah bagaimana 'membuka kedai' di shopee dan bagaimana menguruskannya. Walaupun saya telahpun mengikuti kursus dropshipping, namun saya masih belum mendapat keserasian dalam memulakan bisnes dropshipping ni. 

Dalam masa yang sama juga, saya merayau di merata ceruk sudut google dan membuat tinjauan tentang pendapatan pasif di mana akhirnya saya terjumpa 'Affiliate Marketing'.

Apa itu Affiliate Marketing?

Saya nak share sikit ilmu di sini. AM ni ialah aktiviti di mana kita boleh menjana passive income. Ikutkan secara kasar macam mudah utk buat. Yerlah, bayangkan tugas kita hanyalah membantu mempromosikan produk atau syarikat dengan kreativiti kita. Paling malas, kita cuma share sahaja link yang telah digeneratekan oleh sistem ke mana-mana tempat dalam rangkaian sosial media. tak kiralah fb ker, IG ker, twitter ker, blog dll. 

Apabila ada orang klik link tersebut, kita akan mendapat komisyen. Tambahan lagi, sekiranyanya orang yg klik link tersebut  membuat pembelian, kita akan dapat tambahan komisyen. Nampak mudah, kan?

Saya telah sebulan lebih mencuba. Alhamdulillah sudah nampak hasilnya. Tapi tidaklah banyak manapun kerana saya belum dapat lagi satu kaedah terbaik yang boleh hit pendapatan saya ribu raban. Tapi insyaAllah perlahan-lahan saya mencuba.

Itulah sebabnya di Rezq SouQ saya iklankan pelbagai barangan. Apa yang saya cuba kongsikan di RezQ SouQ ini ialah pelbagai maklumat tentang syarikat yang membuat tawaran jualan murah atau apajua promosi yang berkaitan pada ketika itu.

So....ikutilah RezQ SouQ saya untuk dapatkan info tawaran-tawaran hebat yg up-to-date. 


No comments:

Post a Comment

Doaku Buatmu Gee