Cari

Friday 25 June 2021

Sahabatku Dunia Akhirat (Bhgn 2)

 ‘Zah. Kau ni kannnn…’

Terngiang-ngiang suara Gee ditelinga saya tiap kali dia respons kepada lawak saya.  Sebutan ‘Zah’ tu tajam dan pendek dan diikuti dengan deraian tawanya yang perlahan ‘hikhikhikhik..’ Dia mmg selalu gelakkan lawak saya yang kadang-kadang lawak bodoh jer. Nada suara Gee agak monotonus dan perlahan, tapi kalau dia nak tegur atau marah, dia akan angkat suara sambil tangannya kadangkala menepuk-nepuk kita.

2. Itulah kita ni, bila kawan tu ada depan mata, takder nak fikirkan atau menghargai keberadaan mereka. Bila dah tiada, mulalah terbayang-bayang, terkenang-kenang. Masa ini lah kita akan kata, kenapalah dulu aku tak kontek dia…kenapalah dulu aku lupakan dia…kenapalah dulu aku tak peka tentang kesihatan dia. Apabila dia sudah tiada, memang kita akan rasa menyesal sangat….Rasanya kalau waktu boleh diputarkan, mmg saya nak baiki hubungan kami. Bagi saya Gee bukan sekadar sahabat, tetapi lebih daripada itu. Hubungan kami terjalin 49 tahun lamanya. Gee tahu kelemahan saya, Gee tahu perangai saya, kami pernah terasa hati, dan jenis saya pula, saya akan berdiam diri hinggalah hati ni sejuk sendiri. Tiada dendam pun. Gaduh adik beradik, air yg dicincang tidak akan putus, begitulah kami…



No comments:

Post a Comment

Doaku Buatmu Gee